patnus.reismee.nl

Laatste volle dag IJsland

Gisteren dus inderdaad weer prachtig weer, zon en rond het vriespunt. Op tijd vertrokken om de busladingen met toeristen voor te zijn. We rijden Reykjavik uit, en zodra we de bergen inrijden komen we in een winterwonderlandschap. Er zijn nog geen bandensporen in de sneeuw, dus we zijn ècht op tijd! Door het natuurreservaat Pingvallar en door naar de (stinkende) hete bronnen. We wanen ons even terug in Nieuw Zeeland, alleen dan met snowboots ipv een bikini. Dan naar de waterval Gulfoss, erg mooi zeker met de sneeuw. Op de terugweg nog even de skipiste bekeken, het zat er vol met Reykjavikkers die op hun vrije zaterdag even de latten onderbinden. Pat was meer onder de indruk van een andere vrijetijdsbesteding van de locals, crossen door de sneeuw op sneeuwscooters..... Dat mag blijkbaar overal... Dan terug in Reykjavik nog gewandeld, is een stuk aangenamer zonder regen. En jawel, onder een heldere sterrenhemel hebben we het noorderlicht gezien. Wow!!! Tot slot nog naar een IJslands bandje wezen kijken, leuke muziek maar waar het over ging???? Geen idee.... Nu vandaag dus de laatste dag Reykjavik, wat bezienswaardigheden opzoeken. Maar terwijl ik nu naar buiten kijk, wordt het alweer een witte wereld. Toch nog maar even de skibroek opduiken uit de zojuist ingepakte koffer. Vanavond slapen we in Vogar, morgen Blue Lagoon. Tot zover weer, morgen dus de vlucht naar New York. Wat een verschil zal dat zijn Xx Pat&Nus

kristel

Geniet van je laatste dag!

Marina

Het noorderlicht zien: dat staat ook nog op mijn verlanglijstje.
Veel plezier op je laatste dagje!