patnus.reismee.nl

Sneeuw,zon,koud en de volgende dag warm(er) en regen

Zo, we zijn weer even terug in Reykjavik. Na 2 nachtjes Skaftafell. Gisterenochtend werden we verrast met een pak verse sneeuw, volgens de receptioniste van het hotel zelfs voor Ijslandse begrippen uitzonderlijk véél sneeuw. Zij vond het niet leuk, wij wel! Gelukkig bleven we 2 nachten in hetzelfde hotel en hadden we de rit vanuit Selfoss achter de rug want de meeste wegen waren afgesloten.... We moesten niet ver naar de ingang van Skaftafell National Park, van daaruit een wandeling gemaakt naar de Svartifoss (waterval), door de verse sneeuw en onder een stralende zon. Daarna door naar het IJbergenmeer, fascinerend&prachtig. Op een ijsschots lagen wat zeehonden van de zon te genieten. Vanwege de combinatie sneeuw op de weg&temperaturen rond het vriespunt besluiten we om voor het donker terug te zijn in het hotel. We hebben wel een 4x4, maar ook dan kan je glijden.... Na een lekkere IJslandse maaltijd,op tijd slapen want vandaag dus helemaal terug naar Reykjavik. Helaas was vanochtend alle sneeuw weg en hebben we de hele dag regen en veel wind gehad. Om 15.30u aangekomen, ingecheckt en gelijk stad in. Nog steeds regent het dat het giet, dus vragen we in een winkel waar we kunnen gaan eten. We worden verwezen naar een soort van huiskamerrestaurant, Prir Frakkar (idd de 3 frakken/lange jassen). Op aanraden walvis gegeten... Echt waar! Niet vies, nèt biefstuk. Nu terug en in hotelbar, met wifi, een drankje doen. Aan de IJslandse schnapps, Brennvin. Want nog steeds hondenweer dus de schoenen staan te drogen bij de kachel. Morgen waarschijnlijk weer kouder en mogelijk sneeuw. We zien wel, iig naar Geysir en Strokkur (hetebronnengebied) en de waterval Gulfoss.

Serge en Lies

De kunst om te leven om te leven
(dus goe bezig :)
de volgende keer draag ik de koffers !
Geniet van elke minuut want sebiet ist verbij tiktoktiktoktiktok ;) ;)
Da zal een schoon albummeke worden!

Groeten serge en Lies

Marina

Walvissen vlees?????? Jak. Bah. Getsie. Zielig.
Verder een mooi verhaal en geniet er van!

Martin&Regina

hey daar,

Mooi verhalen en foto's zeg. Denk wel dat jullie aan het genieten zijn als ik het zo zie.

Enne Patrick, heb je daar ook al een sneeuwbar gemaakt ;-)
Tja, ze hebben waarschijnlijk geen bitterballen.

Hey luitjes, geniet er lekker van en we blijven jullie volgen.

Groetjes vanuit de Strausslaan (alles onder controle hier, hoor)

ma en pa

Zo... dus je laatste kilometers op IJsland je hebben zo te lezen weer een prachtige ervaring erbij. Nog ff lekker poedelen in de Blue Lagoon en dan op naar de Big City (shopping?????). Groetjes pa en ma