patnus.reismee.nl

Rotte eieren, tropisch regenwoud......Maori Hangi&Hongi...

Eergisteren aangekomen in Rotorua,en man oh man WAT EEN LÚCHT!!!!!!! Het stinkt daar dus ècht vreselijk naar rotte eieren, en het regende ook een beetje toen we aankwamen wat niet echt meehelpt. Ook ons huisje, op een thermaal park, lag heerlijk tussen de natuurlijke warmwaterbronnen dus heel veel hebben we de 1 e avond niet gegeten. Nus bleef maar kokhalzen. Vanwege de regen hebben we ook niet veel meer gedaan. De volgende dat werden we om 09.00 u opgehaald voor een wandeling van ongeveer 10 Km door het regenwoud. De tourguide blijkt een bekende van Rinus de Souisa, hij heeft de Maori tattoo op Nus haar rug gezet. We hadden geluk , onze groep was (incl gids) 4 man groot terwijl hij vandaag met 23 man op pad moest. Het was een geweldige ervaring met alles erop en eraan, Maori gebruiken/gebeden en gezang, een conplete lunch en veel ( héél véél) uitleg over de flora&fauna. En ook echte Bush-eten gegeten, zoals bushnuts ( vruchtjes die smaken naar Duyvis) en Bushasperges. Oh ja, en Nus heeft nog grondig bodemonderzoek verricht....... Paar blauwe plekken erbij.... 's Avonds waren we erg moe en lagen we er vroeg in. Vanochtend vroeg opgestaan en via het thermaal - wonder -land een j Korte route naar Taupo. Èrg mooi stadje en veel authentieker dan Rotorua. Nu zijn we net terug van een Maori avond inclusief avondeten l Klaargemaakt in een Hangi. Morgen weer een kleine route naar Tongariro Tot ........ X Pat&Nus

divisie Bosschenhoofd

hallo luitjes,
het gaat jullie goed daar, zo te lezen. En ja, die lucht van rotte eieren, die kennen wij van onze trip naar IJsland. Vreselijk idd.
Maar wel weer een mooie ervaring erbij. En Nus houdt de familie eer hoog, met haar "bodem onderzoek".
Ziggy en Max zijn dit weekend logeren; 1 bij een vriendje, 1 bij opa en oma. En wij volop ah klussen.
Veel lieve groetjes van ons allemaal !